maanantai 19. marraskuuta 2012

Metsäretkellä

Viime viikon piti olla taas kova viikko, mutta viikonloppu oli kyllä aika kevyenletkeää menoa. Ainoa yhtään liikuntaa muistuttava toiminto oli parin tunnin kävelyretki Nuuksioon. Ja siinäkin otettiin pitkä evästauko Haukkalammen rannalla, ettei vaan homma mene urheilun puolelle. No, kyllä mun reidet hapotti parissa pitkissä portaissa.

Kävelimme kosteassa mutta ei ihan sateisessa (no, vähän ripsi, mutta kunnon sade alkoi vasta, kun olimme turvallisesti autossa) ensin Haukankierroksen 4 km ja sitten vielä Nahkiaispolun osan (1,5 km). Lopetimme jälkimmäisen kiekan parkkipaikalle. Oli oikein kivaa, eikä ollut edes liikaa ihmisiä. Nahkiaispolulla saimme olla ihan omassa rauhassa. Haukankierroksella tuli muutama tyyppi vastaan. Jos Nuuksio ei ole tuttu, niin lisätietoa noista reiteistä saa tuolta. Minä olen köpötellyt tuon Haukankierroksen ennenkin jo useamman kerran, mutta Nahkiaispolulla olin lauantaina ekaa kertaa. Siellä oli tosi nätti puro ja siinä hieno koski. Tuli ihan keijukaismetsäfiilis (siis sellaiset nätit kuusimetsät ovat keijukaismetsiä, koska niihin on helppo kuvitella Pessi ja Illuusia). Ja jos olisi ollut kevät, olisi itsekin tehnyt mieli leikkiä Ronja Ryövärintytärtä ja huutaa keväthuuto.

Minä ja Haukkalampi

Minulle tuli kamala himotus mennä juoksemaan tuo Haukankierros. Pitää kyllä vielä vähän esitreenata mäkiä Lepuskin urheilupuistossa ennen kuin lähden Nuuksioon asti hölköttelemään. Toinen himpetys on ottaa teltta mukaan ja mennä Nuuksioon ihan yöksi. Siinä tausta-ajatuksena on treenata oikeaa vaellusta varten.

Muuten treeniviikko näytti viikolla 46 kokonaisuudessaan tältä:

Ma säbätreenit
Ti uinti + lenkki
Ke punttis + firman säbävuoro
To punttis + säbätreenit
Pe spinning
La kävelyä Nuuksiossa
Su lepo

Eli oli aika säbäisä viikko. Pääsin tosiaan myös alkuun bodauksen kanssa. Ensin oli aikomus mennä punttaamaan myös sunnuntaina, mutta en sitten ehtinyt.

Tälläkin viikolla elämä (ja säbääjengin talkootyöt, jotka ovat sinänsä aika köyhää elämää) häiritsevät jonkin verran jumppailua. Siksi katsoin aiheelliseksi suunnitella treeniviikon taas etukäteen. Ja samalla vaivalla voin sitten kertoa suunnitelmani teillekin. Tälleen meinasin suorittaa tämän viikon:

Ma säbätreenit
Ti uinti + säbämatsi
Ke punttis
To lenkki
Pe spinning
La spinning + punttis
Su spinning / lenkki

Olen taas päässyt spinnailun makuun. Ja pakko myöntää, että ihan vähän säikähdin juoksuinnostuksen vaikutusta polviini, joten nyt se innostus on vähän lopahtanut. Mutta pitäisihän mun sitä juoksua parantaa, joten lenkkeily olisi ihan suotavaa. Kuitenkin se on viimeiset pari kertaa ollut ihan kivutonta hommaa.

Vielä toinen todiste siitä, että kävin ulkona

Ai hitto. Mä olin jo pyhästi luvannut itselleni, että en valita blogissa enää polviani, ettei tästä tule ihan pelkkää epigriisiä. Ja taas lipsahti. Mutta kai se on joku talviteema tässä blogissa. Vuosi sittehnhän olin keuhkoputkentulehduksessa ja sitten jo kaadoinkin kinkun rasvat jaloilleni sekä teloin polveni lautaillessa. Joten nythän mulla menee varsin hyvin. Ehkä tästä joulusta tukleekin jo varsin jumppaisa.

Blogin uudessa ulkoasussa kestää vielä, koska luomisen tuskan lisäksi koen tuskaa Gimpin ja feather toolin kanssa. Mutta asia on kuitenkin työlistalla ja vielä aika korkealla siellä.

1 kommentti:

  1. Jee, trekkaamista! Mä olen ollut Nuuksiossa yötä pari kertaa: kahteen otteeseen vaellusriparin harjoitusosiossa, ja kerran sitten myöhemmin aikuisiällä. Jälkimmäisimmällä kerralla nukuttiin taivasalla, koska oli lämmin sateeton kesäyö, ja pelästytettiin pahanpäiväisesti yksi yösuunnistaja. :)

    VastaaPoista