tiistai 9. helmikuuta 2016

Mitäs tänä vuonna puuhastellaan?

Kun vuoden eka kisakin on jo tullut kisattua, niin pitäisi varmaan hiljalleen alkaa lyödä kesänkin kisakalenteria lukkoon. Tämän vuoden pääpaino on pyöräilyssä ja rogainingissa, mutta olen minä saanut mukaan sovitettua triathloniakin.

Minulla on tälle kesälle kolme tavoitetta ylitse muiden, ja kaikki muu puuhastelu on yritetty suunnitella tukemaan näitä tavoitteita - tai ovat mukana ihan vaan siksi, kun ovat niin kivoja juttuja. Päätavoitteeni ovat tässä:



Mitään järkeähän tässä ei ole, koska kaikki kolme tapahtumaa ovat niin lähekkäin toisiaan. Mutta minkäs sille mahtaa, kun kaikki järkkäävät tapahtumansa samaan aikaan. Voitin viime vuonna Levin Finntriathlonista osallistumisen johonkin Finntriathlonin kisaan. Ainoa kalenteriini sopiva kisa on Joroinen. Sinne siis! En ole ikinä jaksanut olla kärppänä ilmottautumassa Joroisille, joten en ole aiemmin ollut siellä. Mutta nyt on hauskaa päästä itse kokemaan Joroisten paljon kehuttu kisatunnelma (ja peesijunat).

Kahden viikon päästä Joroisista toteutan erään unelmani ja osallistun  Maratonpyöräilyyn. Äkäslompolossa kesällä 2014 lupasin itselleni, että osallistun tapahtumaan ennen kuin olen 40. Ja nyt mennään!

Vuoden isoin vitsi konkretisoituu 6.-7.8.2016, kun minä ja Vuorikiipeilujä M osallistumme Retki Rogainingiin eli rogauksen SM-kisoihin Somerolla. Heitin joskus viime syksynä läpällä M:lle, että kun hän on nyt niin innostunut rogauksesta, niin miten olisi SM-kisat ensi kesänä. Ja se perhanan ämmä meni ja innostui. En minä sitten enää voinut ei sanoa... Tästä tulee vielä eeppinen vuorokausi, sanokaa minun sanoneen.

kaikki muu tukee sitten näitä tavotteita. Koska vuosi 2016 on meillä pyöräilyvuosi, listaan ensin pyöräilyjuttuni:


Näiden lisäksi tekisi mieli kokeilla vielä jotain brevettiä, koska Tour de Härkätie oli viime vuonna niin kreisin siistiä. Ja lokakuussa mennään varmaan taas Mammuttimarssille (tai mikä se ihana kisa nyt jatkossa onkaan nimeltään).

Suunnistuspuolella kalenteri näyttää nyt tältä:


Kevätroga on 4 h ja Salpaus-rogassa menemme kuuden tunnin sarjaan, että ehdimme vielä illalla vähän humppaamaan. Näiden lisäksi ohjelmaan saattaa tulla joitain parin tunnin rogauksia, mutta ne keksitään myöhemmin.

Triathlonpakka on eniten levällään. Joku perusmatka olisi kiva saada Joroisten alle, mutta en osaa oikein valita. Heinäkuun alussa olisi tarjolla Kisko triathlon, joka olisi muuten mukava, mutta mietin, onko se liian lähellä seuraavan viikonlopun puolimatkaa.Viikkoa aikaisemmin olisi tarjolla Voimarinne. Siitä taas mietin, onko se liian lähellä Ratareittä. Samasta syystä valkkasin palkinnokseni Joroisten puolikkaan enkä Vierumäen Finntriathlonia. Toki Vantaa on myös vaihtoehto.

Tässä vielä koko kesä tajunnanräjäyttävänä Powepoint-tykityksenä

Jos vielä Retki rogainingin jälkeen tekee mieli vilkaistakaan metsään päin, harkitsen revanssia maastotriathlonin SM-kisoissa syyskuun alussa. Nyt minulla on jo parempi pyöräkin kuin viime vuonna, niin voisin ehtiä maaliin sen vielä ollessa auki. Mutta en jaksa vielä ajatella näin pitkälle.

Jotain multisportiakin voisi harrastaa, mutta Supersuunnistaja saa suunnitella sen kalenterin. Minä voin keksiä joukkuenimet. :)

2 kommenttia:

  1. Mä täällä toisessa ääripäässä sain ilmoittauduttua tasan yhteen triathloniin, samaan kuin viime vuonnakin että saa vertailukelpoisen tuloksen. sen lisäksi käyn juoksemassa yhden 5K:n hyväntekeväisyystapahtumassa. Loput ajat haikkaan vuorilla ihan omaan tahtiin ihan omia tavoitteitani!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon tosi eri mieltä, että toi olisi mitenkään toinen ääripää. Toinen ääripää olisi istua sohvalla ilman mitään tavotteita. Mä en nyt oikeesti nää, että maratonpyöräilyssä tai brevitissä olisi järkyttävästi eroa fourteenerille kiipeämiseen verrattuna muuten kuin lajin puolesta: ne ei kumpikaan ole kilpailuja vaan tavoitteena on päästä jostain jonnekin ja se pääseminen vaatii vähän eforttia.

      Sen mä myönnän, että mä tykkään sua enemmän urheilla lappu rinnassa, mutta tavoitteita me kyllä molemmat osataan asettaa. Siinä ei erota kovinkaan paljoa.

      Poista