torstai 14. tammikuuta 2016

Kuka voitti?

Supersuunnistaja lupasi harrastaa kehonhuoltoa viime vuonna enemmän kuin minä. Alkuvuodesta laskimme tilastoja vielä joka kuun lopussa, mutta kesällä se vähän jäi. Oli siis oikeasti jännittävää tarkastaa, kumpi oli säntillisempi venyttelijä ja ahkerampi Mikan asiakas.

HeiaHeiastahan saa tilastoja ulos vain tasatunteina. Tämä on vähän hassua, kun treenit voi kuitenkin kirjata sekunnin tarkkuudella. Aktiivisena kansalaisena lähetin tästä joskus palautetta HeiaHeialle, ja lupasivat laittaa paremmat tilastoinnit mietintämyssyyn. HeiaHeian markkinointiveikkonen lisäksi lupasi kaivaa minulle tarkat minuuttini, jos kisa menee liian tiukille.

Kaunis maisema loppiaiselta, joka ei liity mitenkään tähän juttuun

En oikeasti uskonut, että se menisi. Supersuunnistaja on ollut minua säntillisempi venyttelijä ja hän käy yleensä puolentoista tunnin hieronnoissa, kun minä otan vain tunnin aikoja. Mutta kun minä venyttelen, venyttelen yleensä kerralla pidempään. Lisäksi ilmajooga toimi salaisena aseenani. Lopputulos oli, että Funbeat (josta treenit saa muuten minuutin tarkkuudella) ilmoitti Supersuunnistajan huoltaneen kehoaan 77 h 15 min. Minulle HeiaHeia ilmoitti taas suorituksia tasatunteina 77 tuntia.

Oli siis pakko mailata HeiaHeialle ja vaatia heitä lunastamaan lupauksensa. Palvelu oli noin niin kuin ilmaiseksi palveluksi suorastaan loistavaa, koska noin viikossa joku kiltti koodari ehti oikeiden töiden ohessa kaivaa minun lukuni kannasta. Ja se luku olikin vain 76 h 23 min. HeiaHeia pyöristää ylöspäin! Kamalaa! Minähän voin luulla liikkuneeni vaikka kuinka paljon enemmän kuin oikeasti olenkaan! Ja hieman epäloogistakin se on: kuluvan viikon aktiivisuusmittarissa pyöristys menee aina alaspäin. Minä olin eiliseen mennessä riehunut tällä viikolla 3 h 32 min ja Heiaheian pallura ilmoittaa, että kolme tuntia.

Vuoden 2015 kovin venyttelijä melkein rastilla numero 52

Se ei sentään ole kamalaa, että minä "hävisin". Tämähän ei ollut varsinaisesti kilpailu, vaan minä ainoastaan pistin vähän kampoihin, ettei Ääsääs saanut ihan ilmaiseksi pidettyä uudenvuodenlupaustaan. Joten loppu hyvin, kaikki hyvin: Supersuunnistajan lupaus piti ja kaikki venyttelivät ja kävivät hieronnassa.

Voisikin kirjata tämän päivän salit HeiaHeiaan - ja venytellä. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti