maanantai 21. syyskuuta 2015

Pyörät pyörii

Tänään potkuttelin taas Supersuunnistajan kickbikellä töihin ja kotiin. Menomatka sujui mainiosti, ja Keilaniemessä vastaan tuli toinen potkupyöräilijä. Yllätys oli niin suuri, että ehdin vain hymyillä heimoveljelleni. Tosin eipä potkupyörän kanssa paljoa vilkutellakaan.

Paluumatka ei mennytkään sitten ihan yhtä mallikkaasti. Ensinnäkin minulle tuli pirun kiire, kun töissä oli liian kivaa, enkä malttanut lähteä ajoissa. Minun piti ehtiä keskustaan Rakkautta ja Anarkiaa -leffaan, niin en voinut potkia paluumatkalla isoa lenkkiä. Päätin sitten puolimatkassa alkaa potkia vähän lujempaa, että saisin edes tempotreenin. Jalanvaihto vauhdissa ei ole näemmä niin helppoa, ja minun hyppyvaihdon ja perinteisen vaihdon ihmeellinen hybridini päättyikin rähmälleen katuun. Kolauksia kokivat kyynerpääni ja itsetuntoni. Kaiken kukkuraksi yleiöäkin oli enemmän kuin tarpeeksi, kun vastaan oli tulossa isompi miesjoukko ja yksi pyöräilijäkin oli sopivasti mestoilla puhumassa puhelimeen. Kysyivät kyllä kohteliaasti, olenko ok ja auttoivat pystyyn.



Mutta sitten iloisempiin uutisiin: meillä on uusi perheenjäsen. Se on mustavalkoinen ja siinä on 27,5 tuuman renkaat. Eli joo, meitsi osti uuden fillarin. Ääsääs bongasi Fillaritorilta Scott Genius 730:n  vuosimallia 2014. Siinä on XT-osasarja, SLX-jarrut ja Foxin alusta, jos tällainen fillarinörttien nippelitieto jotakuta kiinnostaa. Minä en noista oikeasti itse juurikaan käsitä muuta kuin, että tää on kai aika magee menopeli. Ja kokokin oli minulle juuri passeli! Kävin lauantaina koeajelemassa pyörän Kirkkonummella. Kun pääsimme myyjän kanssa yhteisymmärrykseen hinnasta, niin fillari lähti peräkontissa kohti Espoota.

Eilen uusi mussukkani pääsi Espoon keskuspuistoon koeajolle. Täysjousitus on kyllä iloinen asia juurakoissa ja kivikoissa. Kun vielä jostain löytäisi jostain viime keäisen rämäpäävaihteeni, niin eihän minua pitelisi poluilla enää mikään. Valitettavasti nössöys on vallannut minut kokonaan viime kesän megapannutuksen jälkeen. Nyt kaatuilu ja nössöily on sentään kivaa, kun on niin mahottoman siisti fillari. Ehkä kokemus palauttaa minun kadonneen itsevarmuuteni joskus ensi keväänä.

Pitäisi keksiä fillarille vielä nimi. Supersuunnistaja ehdotti Neroa, koska fillari on Genius. Eniten minua tällä hetkellä viehättää kuitenkin yhden kaverin ehdottama Mulder. Se on ehdottomasti paras tähän astisista Fox-väännöksistä muiden ollessa Megan ja Samantha. Mutta jätetään asia vielä hautumaan hetkeksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti