lauantai 30. syyskuuta 2017

Oho, ilmosin!

Terkkuja Ruotsista! Hengailemme juuri hotellilla ja odottelemme, että tulee aika lähteä kahlaamaan suohon ja mutaan. Eilen kävimme katsomassa musikaalin The Book of Mormon. Kun minä maalasin hotellilla naamaa, Supersuunnistaja naskutteli minulle ensi kesälle ekan kisan.

Minua ihastuttaa aina ihmisten kyky nauraa itselleen. Hatunnosto
mormoneille siitä, että he mainostavat pilkkamusikaalin
käsiohjelmassa - ja vielä näin hauskasti. :D
Sehän ei ole mikään salaisuus, että minä tykkään hölmöistä kisoista. Eniten hölmöjä ovat ne kisat, joissa saa yhdistää alkoholin nauttimista urheiluun. Olin viime kesänä suunnattoman kateellinen, kun Supersuunnistaja osallistui Beerway to Helliin. Olisin muuten osallistunut itse, mutta pelkäsin vertikaalitonnia, joten olin mukana vain toimitsijana ja juoppokuskina.

Mutta se tulee taas! Beerway to Hell julkaisi ensi kesän kisapäivänsä (ti 12.6.2018) muutama päivä sitten. Ilmolista alkoi täyttyä uhkaavan nopeasti, joten annoin Ääsääsille eilen luvan ilmoittaa minut mukaan. Supersuunnistaja yllyttää minua menemään miesten sarjaan (5 x 0,5 l olutta) naisten sarjan (5 x 0,33 l) sijaan, koska juominen on ehdottomasti minun vahvuuteni tässä lajissa. Koska sarjan valinnalla ei kuitenkaan ole kiire, en vielä lyönyt mitään lukkoon. Mutta kesäkuussa joka tapauksessa kiivetään 15 kertaa Jättärille juoden joku määrä hiilihydraattipitoisia juomia. Ainakin se on nyt varmaa.

Supersuunnistajan maalituuletus viime kesältä

Järkkärikin vähän vihjaili, että kukaan nainen ei ole vielä ikinä suorittanut 0,5 l sarjaa. Kas, nuo muut ovat sellaisia urheilullisia polkujuoksijoita, joille ihan kovinta kärkeä lukuunottamatta oluenjuonti on hieman haastavaa. Tämä on asia, jota minun pitää vielä pohtia. Olen kyllä vähän yllytyshullu.

Nyt minulla on joka tapauksessa aikaa ja motivaatiota kasvattaa kuntoa ja opetella juoksemaan mäkiä ennen ensi kesää. Aloittelin jo kesällä Granin portaissa, ja aion jatkaa treeniä läpi talven. Onhan minulla aikomus mennä ensi kesänä myös johonkin polkujuoksukisaan 30 km matkalle, joten minulla on muitakin syitä könytä niitä mäkin kuin pelkkä kalja. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti