perjantai 18. lokakuuta 2013

Hengissä ollaan!

Mulla oli kauheesti ideoita ja aikeitakin kirjoittaa paljon postauksia offin aikana. Mutta enhän mä ole ehtinyt. En kyllä ihan tarkalleen osaa sanoa, mihin mun aikani on mennyt, kun en ole kuitenkaan ihan mahottomasti urheillut. Kai mulla on ollut sitten sitä elämää tai jotain.

Olin tiistaina HelTrin seuraillassa kuuntelemassa valmennusluentoa. Pyöräilyosuus ei iskenyt ihan täysillä, kun siinä puhuttiin vain wateista. Meidän salilla ei taida Wattbikea olla, enkä mä ole aikeissa tuhlata wattimittariin. Mutta luennon lopussa oli muutama ihan kiva fillarointiohjelma, joita kirjoittelin ylöskin. Pitää testata.

Parasta luennossa oli kuitenkin uintiosuus. Aiheena oli uimarin voimaharjoittelu. Voimaharjoittelu on lähellä mun sydäntäni, koska oikeastihan mä olen punttipirkko, joka leikkii kestävyysurheilijaa. En luultavasti aio tehdä kiltisti kuntopiirejä, vaan kolistelen puntteja kuten ennenkin. Luennolta otin kuitenkin onkeeni muutaman lajinomaisen liikkeen ja innoituksen tutkiskella lisää TRX:n mahdollisuuksia. Meille näytettiin tämä video, joka oli melkoisen vakuuttavaa katsottavaa. Haluaisin koklata noista likkeistä jotain ihan vaan vaikka huumorin takia. Noi ei kyl taida onnistua tavallisella TRX:llä. Noi taitaa olla jotkut kuminauhahässäkät. Musta tuntuu, että normaali TRX ei jousta. Noi potkutreenit vaikuttaa jänskimmiltä.



Harmi, kun en ensi viikolla pääse seuraavalle luennolle. Olisi juttua juoksemisesta eli meikäläisen heikoimmasta lenkistä. Mutta on mulla jo ihan selkee kuva siitä, mitä alan tehdä.

Ideana olisi taas alkaa treenata 2-2-2-2-periaatteella, kuten viime talvenakin. Eli kaksi uintia, kaksi juoksutreeniä, kaksi pyörälenkkiä tai spinua ja kaksi kertaa puntille. Mutta ensi viikolla varmaan vielä teen, mitä sattuu huvittamaan. Jotenkin ei ole vielä kamalan järjestelmällinen olo. Päättelin, että se tarkoittaa vielä levon tarvetta.

2 kommenttia:

  1. Hei!

    Sama jäi mieleen Heltrin luennosta, tuo video nimittäin! Punttia ajattelinkin alkaa kolistella ensi viikosta alkaen sen pari kertaa viikossa ainakin. Erona sinun 2-2-2-2 systeemiin on toki se, että uintia yritän saada enemmän, että siinä pysyy tatsi yllä. Vaikka sitten lyhyemmillä uintikerroilla, mutta taukoja ei oma tekniikka juurikaan siedä. Pyöräilyä tulee myös sen verran paljon hyödynnettyä, että lähinnä yritän päästä kerran viikkoon tekemään "oikean" pyörätreenin ja nautiskella juoksusta sen minkä kerkiän :) Mutta vielä mennään offarilla, ehkä ensi viikosta alkaa jo säännöllinen meno :P

    VastaaPoista
  2. Mä en oo ikinä tainnut uida enempää kuin kaksi kertaa viikossa. Enkä ui edes kauheen pitkiä treenejä. Ehkä mulla ei oo ikinä tatsia ollutkaan? :)

    Mua alkoi vähän naurattaa, kun se valkku ja mun vanha opiskelukaveri takarivistä keskustelivat, onko 10 km uintia viikossa paljon - siksi, kun se oli kuulemma sopivasti. EN oo IKINÄ uinu 10 km viikossa. Toisaalta, enpä mä ole myöskään Ironman. :D

    VastaaPoista