maanantai 1. kesäkuuta 2015

Kesän ohjelma

Kilpailukausihan on jo tukevasti avattu, kun olen hankkinut suunnistus-rankingeja (olen muuten vähemmän viimeinen D21-sarjassa, koska minua paskemmat suunnistajat ovat ehtineet metsään - D35-rankingissa sijoitustani ei kyllä hevillä horjuteta), mutta hyvinhän tässä ehtii yhä listata, missä kaikkialla meinaan vielä tänä kesänä kisata. Tuleepahan itsekin muistettua.

Eli seuraavaksi ajattelin listata kaikki kesän viikonloput - eiku siis kisat. ;)

Tahkon startti 2014

Kesäkuu aloitetaan sprintillä Vantaalla. Eli siis nyt tulevana luantaina. Olisin muuten mennyt perusmatkalle, mutta illaksi pitää ehtiä leikkimään edustusvaimoa eräille nelikymppiskekkereille. Sprintti starttaa aikaisemmin - joten sinne siis! Viikko Vantaasta on vuorossa Venlojen viesti, mikä onkin syy siihen, että olen koettanut raivoisasti suunnistella nyt keväällä. Vähän hirvittää, mutta onhan tässä vielä aikaa tutustua käyräsuunnistuksen saloihin. Juhannuksena en tänä vuonna tee mitään ihmeellistä, koska oli Supersuunnistajan vuoro päättää, mitä tehdään. Kesäkuu saa huipennuksensa 27. päivä, kun menen Kiskoon perusmatkalle. Odotan tätä kisaa innolla, koska Kisko triathlon on kuulemma todella herttainen tapahtuma, ja perusmatka on minun lempparimatkani.

Heinäkuu alkaa multisportilla, kun menemme mitä luultavimmin Supersuunnistajan kanssa Summer Challengeen. Sinne emme ole vielä ilmottautuneet, mutta pitäähän sitä nyt kerran kesässä vähän parisuhdeurheillakin. Sen jälkeen on lomaa, enkä minä kilpaile pariin viikkoon. Joskus pitää kuulemma treenatakin. Kisaputki pärähtää käyntiin taas Levillä, kun ensin kisaan Arctic Bootcamp Challengessa Auran kanssa ja sitten viikon päätteeksi Finntriathlon Levillä.

X-kaadon maali 2014 (Kuva: Liisa Paakkanen)

Elokuun ainoa päätetty kisa on Supersuunnistajan kisa, kun hän menee MM-rogainingiin Salpausselälle. Minä lähden mukaan huoltamaan, mutta en harrasta mitään kilpailullista itse. Mutta elokuussa olisi tarjolla ainakin suomenruotsalaisten suunnistusmestaruuskisat, jotka olisivat kyllä aika hauska vitsi. Minähän olen kuitenkin pohjalaisen ja suomenruotsalaisen seuran jäsen, joten olen oikeutettu kyseisiin kinkereihin osallistumaan. vaihtoehtona FSOM:lle olisi Someron yörogaining, joka saattaa osottautua vielä isommaksi vitsiksi, jos menen sinne suunnistamaan yksin ilman Supersuunnistajan apua. Tiedetäänhän se jo, miten meikällä suunnistus Somerolla onnistuu...

Tour de Helsinki 2014 (Kuva: Baba Lybeck)

Pyöräilyä olisi loppukesälle tarjolla ainakin Myllyn Pyöräilyssä ja Tour de Helsingissä. Myös triathlonia voisi harrastaa vielä syyskuussa Imatralla. Jostain muustakin kissanristiäisestä on ollut ihan varmasti ainakin puhetta, mutta eihän kaikkea voi mitenkään muistaa! Pitää tuota loppukesän sporttia muutenkin katsella vähän fiilisten mukaan: minulla on vielä liian hyvin muistissa kesän 2013 kisaähkyt, niin en vielä uskalla ilmottautua loppukesän tapahtumiin. Pitää ensin katsoa, mikä mahtaa silloin enää kiinnostaa.

Onko joku tulossa samoihin tapahtumiin? Mihin?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti