sunnuntai 1. heinäkuuta 2012

Vantaan triathlon

Tänään aurinkoisessa säässä Vantaan Kuusijärvellä oli iloinen tapahtuma nimeltä vantaan triathlon. itse osallistuin naisten kuntosarjaan. Harkitsin kyllä kilpakuntosarjaakin, mutta päätin sitten haluta uida vain 500m. Ja minun punaisessa pahoilaisessani on niin leveät renkaat, että saatoin mennä kuntosarjaan.

Kisakynnet sopivat fillarin sävyihin.

Kuntosarjan matkat olivat 500m uintia, 20 km pyöräilyä ja 5 km juoksua. Uinti meni tosi kivasti 8:55 minuutissa. Olin budjetoinut siihen aikaa 12 min. Märkäpuku vaan kannattelee niin hyvin, että sen kanssa pääsee lujaa. Pyöräilykin meni kivasti, enkä ollut edes uinnin jälkeen kovasti hapoilla. Fillaroidessa poljettiin kolme kireeosta samaa tietä eestaas. Toiseen suuntaan oli vastatuuli ja toiseen myötätuuuli. Se teki muuten aika tasaiseen reittiin vähän haastetta ja vaihtelua. Aika oli 49:09 eli huimat 51 sekuntia alle tavoitteen. Fillarointiin olin sitten budjetoinut aikaa "loput" tavoitteen ollessa virallisesti 1:30 ja salaa henkisesti 1:40. Olin aivan pirun hapoilla koko juoksun ajan, ja siihen menikin 30:12 min. Kun tulin fillaroimasta vaihtoon, joku järkkärisetä sanoi minun olevan viides. Joku kai vaihtoi lenkkarit minua nopeammin, koska mun mielestä mun ohi meni juostessa "vain" maksimissaan 7 henkeä. Mutta olin sitten lopputuloksissa 13. Ihan vikalla parilla sadalla metrillä minut kuittasi kolme tyyppiä. Eli aika kauan sinnittelin kymmenen parhaan joukossa. Kokonaisaika oli siten 1:28:14. Ja kolme edellistä on tosiaan samalla minuutilla keskenään eli 1:27.

Voittaja oli minun triathlonkoulukaverini Riikka, joka posotteli aikaan 1:17:56. Ja miesten kuntosarjan voitti työkaverini Marko (1:12:53). Marko sanoi, ettei ole ikinä aikaisemmin voittanut mitään kisoja. Oli jätkä kyllä tosi iloisen näköinen. Ja olin minäkin iloinen hänen puolestaan. On kyllä hienoa olla sporttisessa firmassa töissä.

Kotiin tultuani menin sitten palauttelupitsalle. Piti ottaa siitäkin kuva, mutta unohdin. Oli kyllä tosi kiva päivä. Ja ihanaa, että tavoiteaika alittui. Tekee jo mieli seuraaviin kisoihin.

Vähän kyllä hirvittää se Kuopion perusmatka, koska vitosenkin juokseminen oli niin tuskaa. Mutta pitää vaan treenata fillaroinnista pyöräilyyn vaihtamista, niin ehkä sekin alkaa sujua.

2 kommenttia: