Kyljelleen kaatuminen ei edes satu. Vähän se voi kirpaista, jos sattuu kaatumaan esim. nokkospuskaan tai muuhun polttelevaan kasviin, mutta luiden ja pehmytkudosten kannalta se on ihan turvallista. Kyljelleen kaatuminen kun tapahtuu silloin, kun vauhti pysähtyy esim. risteyksessä eikä jalkaa saa irroitettua ajoissa. Liikemäärä on tällöin ainakin lähes nolla ja metsässä matkaa alas on aika vähän, kun aluskasvisto ottaa vähän vastaan. Ei se kaatuminen tosin maantiepyörällä asvaltillekaan satu. Kokeiltu on.
Päivän vammat sain aikaan kolmannella kaatumisellani, kun fillarin eturengas ei ylittänytkään polussa olevaa monttua iloisesti, vaan tyssäsi siihen. Silloin liike-energiaa olikin meikäläisessä vähän enemmän, joten kuski jatkoi sitten matkaansa tangon yli komeassa kaaressa. Onneksi olen tehnyt saman tempun jo kahdesti aikaisemminkin ja muutenkin kaatullut esim. korin alla muiden jalkojen päälle hyppiessäni niin monta kertaa, että osaan painaa leuan rintaan ihan automaattisesti ja teen kaatuessani ihan nätin kuperkeikan. Niska on kyllä vähän kipeä. Tuntuu samalta kuin jos se olisi jumissa.
Tuo möykky ei ole polvi vaan kuhmu sisäreidessä |
Seksikäs sisäreiteni säbätreenien jälkeen. Möykky on vähän laskenut. |
Hyi auts hyi!
VastaaPoistaMainitsin ukemistasi eräälle kaverille jolla on maastopyöräileviä kavereita. Heillä on kuulemma oma lyhenne tangon yli menolle, OTB (Over The Bar) jota käytetään myös ajolokeissa. Ilmeisesti sen verran tuikitavallinen että tarvitaan lyhenne, ja miksi sitä muutenkaan jaksaisi koko ajan olla kokonaan kirjoittamassa.
VastaaPoista