torstai 26. huhtikuuta 2012

Viikolla vai viikonloppuna

Tulipa tässä taas juteltua joku aika sitten kavereiden kanssa jumppailuista, ja joku mainitsi, että liikkuu vain viikolla, eikä tee viikonloppuna mitään. Itse taas olen ihan toista maata: minusta viikonloppu on parasta urheiluaikaa, koska silloin kerrankin ehtii tehdä monen tunnin aerobisia treenejä ja yhdistelmätreenejä (siis lenkki + sali). Eikä muutenkaan ole väsynyt työpäivän jälkeen ja saa siten keskitettyä energiansa oleelliseen.

Tietty minulle liikunta on enemmänkin elämäntapa ja monille muille se on enemmänkin keino pitää itsensä kunnossa ja kuosissa. Ja silloin onkin ihan ymmärrettävää, että kaikki "pakollinen" kuten työ ja kuntoilu hoidetaan viikolla, ja viikonloppuna tehdään sitten kaikkea kivaa.

Mutta koska minä olen tällainen säälittävä ikisinkku, niin minulla ei juurikaan ole viikonloppuisin muuta tekemistä kuin urheilu. Minäkään en jaksa tuijata telkkaria ja paijata kisaa koko päivää. (Eikä se sitä paitsi antaisikaan paijata itseään niin kauaa) Tietty minäkin voisin hankkia kasan epäurheilullisia harrastuksia viikonlopuille, mutta satun vaan pitämään enemmän niistä urheilullisista. Siksi minä liikun myös viikonloppuna. Tai varsinkin silloin.

Mites muut? Viikolla vai viikonloppuna? Ja miksi niin?

3 kommenttia:

  1. Aiemmin sekä-että, nyt lähinnä viikolla kun nyrkkeilysalilla ei oo viikonloppusin mitää järkevää (jotai painii yöks) ja säät ei oo suosinu surffia. Ennen mulla oli vakihotjooga joka sunnuntaiaamupäivä. Se oli iha kiva aika.

    VastaaPoista
  2. Mää treenailen molempina, viikolla etenkin siksi, koska salilla on tyhjää aamuisin ja treenaus tekee hyvää unirytmille. Viikonloppuisin musta on pelkkää mummomaista parhautta käydä aamulla treenaamassa, sitten syödä rauhassa järkyttävän kokoinen aamiaissetti ja mennä päikkäreille :D

    VastaaPoista
  3. Mä urheilen lähinnä aamuisin, ja nyt talvella liikunta on rajoittunut arkiaamuihin, koska viikonlopun aamu-urheilu olisi jonkinlainen lenkki, ja talvisin harvemmin on kiva lenkkeilysää. Arkiaamuna sitten voi mennä joogaamaan tai uimaan kun on muutenkin menossa töihin, mutta viikonloppuna ei jaksa lähteä erikseen urheilemaan, vaan urheilun pitää tapahtua kodin välittömässä läheisyydessä.

    VastaaPoista