lauantai 8. helmikuuta 2014

I accidently Aktia Cup

Joo, ei mun pitänyt enää osallistua pelkkiin juoksukisoihin. Eikä juosta maantiellä. Mutta tänään repsahdin. Mutku se oli jo maksettu! Ja supersuunnistaja oli menossa! Ja sen sisko, jolle häviän saman kisan ensi kuussa, tuli kanssa! Mutta vaihdoin mä sentään matkan vitoseen, koska eihän mun pitäisi juosta asfaltilla...


Kympin lähtö. Huomaa kahelit t-paidassa ja sortseissa.

Pitäisi varmaan kuitenkin juosta enemmän, koska femmakin oli ihan kamala kokemus tällä juoksumäärällä (Noin. 3,5 km ennen Aktiaa tänä vuonna).Ei pitäisi kuitenkaan juosta sillä asfaltilla, koska se oikeasti tuntuu polvessa - ei satu, mutta tuntuu. Mutta mettään vois mennä juoksemaan.

 Lähdin luonnollisesti liian kovaa, koska se kuuluu tapoihini, ja jo kilsan jälkeen oli veren maku suussa. Juoksin alumatkan sellaisessa viiden akan laumassa, mikä oli ihan jees. Supersuunnistaja sanoi kotona, että ei tuolla mitään nastoja tartte, joten lähdin sitten maastolenkkareilla - ja ne lipsuivat. Testailin myös pientareen puolella juoksemista, mutta se oli hitaampaa, vaikka askel pitikin siellä ihan hyvin.

Vitosen startti ja minä mukana

Mulla oli huonon juoksukunnon lisäksi vähän saamaton olo, enkä saanut piiskattua itsestäni oikein kunnon pahaa oloa irti. 2,5-4 km juoksin melkein kuin sunnuntailenkillä ja ajattelin kesän kisoja ja tarvittavia juoksumääriä ennen niitä. Sitten muistin taas olevani kisassa ja otin vielä pienen loppukirin.

Viimeinen kaarre ja loppukiri

Kello pysähtyi aikaan 27:38 ja tulin maaliin 10 m ennen miesten yleisen kympin voittajaa Petteri Muukkosta (joka lähti siis 5 min ennen sinne kympille). Ja toki olin maalissa ennen kympin juossutta supersuunnistajaa, mikä oli päivän tavoite. :) Tällä ajalla olin naisten 5 km kuntosarjassa 4. kymmenenstä starttaajasta eli olin puolenvälin paremmalla puolella, mikä on aina kestotavoite.

Nyt menen kokkaamaan ja laittamaan ruokaa, koska illalla on tuparit!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti