torstai 13. maaliskuuta 2014

Yllyttäjä

Mä tein tänään aamulla tän höpsön pelin. Sain sanat "pula", "mäki" ja "painajainen". No, lauantaina onkin ihan sattumoisin luvassa tämän vuoden vika Aktia cup - ja minun vuoden tähänastiset juoksukilometrini ovat noin 15. :D Lauantain Aktiassa kisataan leikkimielinen (lue: veren maku suussa) kisani supersuunnistajan siskoa vastaan. Turpiin tulee niin että tukka lähtee. Olimme vielä kesän lopussa aika tasoissa juoksuajoissa, ja silloin minä hänet kisaan haastoinkin. Sittemmin toinen meistä on voinut treenata vähän enemmän kuin toinen... No, voittajalle on luvassa hieno palkinto. Se sai tänään viime silauksensa. Aktian reittihän ei ole oikeasti mäkinen, joten sikäli tuo pelin ennuste oli väärä. Mutta ehkä sen pulan ja painajaisen takaa tämä:

Ilouutisen tarjoaa Foreca

Viime vuoden malliin mun työkaverini on tulossa myös lauantaina juoksemaan. Crossfittaaja M ei voi olla kyllä enää Crossfittaaja M, koska vaihtoi fittailun painonnostoon. Mutta koska koko tämän ajan hän on ollut oman elämänsä Veikka Gustafsson, olkoon hän jatkossa tässä blogissa Vuorikiipeilijä M (koska näitä nimiä on hauska keksiä).

Joka tapauksessa tuumailin, että minulla ja M:llä on varmaan sata kertaa tiukempi taisto luvassa kuin mulla ja ääsäässin siskolla, joten ehdotin hänellekin leikkimielistä kisaa. Ja Vuorikiipeilijä M suostui, vaikka toivoikin, että juoksisimme yhdessä. Mä sanoinkin epäileväni, että ratkaisu tapahtuu vasta 5 km jälkeen ja siihen asti voidaan toki peesailla. Katsotan, koska sitten uskaltaa ottaa irti. Vai jaksaako sitä enää siinä vaiheessa... Joka tapauksessa paras voittakoon! Melkein ei edes harmittaisi hävitä (mutta vaan melkein), koska keksin jo kivan palkinnon M:lle, jos hän voittaa.

Jotta yllytyshulluus leviäisi vielä laajemmalle, yritin yllyttää mukaan myös toista työkaveriani, Heppatyttö I:tä. I on joskus mennyt sanomaan, että kyllähän nyt kympin kisan juoksee koska vaan. Hän juoksi mun kanssani Midnight Runin toissavuonna, mutta sen jälkeen ei ole enää uskaltautunut mukaan mihinkään juoksukinkeriin. Nyt lupasin hänelle paikan autosta ja kakun, jos hän tulee lauantaina juoksemaan. Pitää vielä varmistaa, että irkissä huikattu haaste menee perille. Ja ehkä vähän painostaa...

2 kommenttia:

  1. Mulla noi kolme sanaa on krapula, painajainen ja... Arhinmäki. Kuulostaa sen verran pelottavalta, että pitäisiköhän viikonloppu viettää lukittuna kotiin...

    VastaaPoista
  2. Älä vaan juopottele, ettet näe painajaisia Paavosta. :)

    VastaaPoista