sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

Oho, ilmosin eli kisakesäni mun

Tänä kesänä en ajatellut kisailla joka viikko, kuten melkein viime kesänä tein. Lisäksi tänä kesänä panostan triathloniin. Multisport saa jäädä vähemmälle. Ja Rokualle en enää lähde. Mutta moneen muuhun kisaan lähdenkin.

Kisakesä pärähtää käyntiin kuitenkin sillä multisportilla, kun 10.5. kisaillaan Spring Adventure. Tämän vuoden jokkueennimileffa on Tarantinon oivallinen Inglorious Bastards. Ilmottautuminen pärähti eetteriin tänään aamupäivällä.

Olen jotenkin viehättynyt metsässä möyryämiseen. Lauantaina 24.5. on sitä luvassa lisää, kun on maastoduathlonin vuoro. Maastomittelöt kisataan Espoossa, ja saatoin itseni ja Supersuunnistajan lisäksi onnistua yllyttämään mukaan myös pomoni. Meillä on sovittuna myös perheen sisäinen kisa: Supersuunnistaja yrittää juosta kuntosarjan 10 km 65% minun samaan matkaan käyttämästäni ajasta. Ja minä koetan sitten käyttää aikaa alle 154% hänen ajastaan. :) Ilmottautuminen kallistuu ensi kuun puolivälissä, joten minä saitana paskiaisena hoidin sen pois alta hyvissä ajoin eli tänään.

Viime vuonna Vantaalla

Kesän eka oikea triathloni ja sen perusmatka kisataan Nurmijärvellä lauantaina 14.6. Sääksi Triathlonin juoksureitti on kuulemma kiva ja suurimmaksi osaksi ulkoilureittiä. Eli tosi polviystävällinen alusta! Jee! Tännekin ilmottauduin tänään.

Juhannuksena olisi tarkoituksena osallistua Ratareiteen. En tosin aio suhata sitä mitenkään kamalan sata lasissa, koska heti viikon päästä olisi vuorossa maastotriathlon Lahdessa. Triathlon on vain sprintti, mutta olisi lähtölaukauksen kajahtaessa silti kivaa olla iskussa eikä puhkipoikki jo valmiiksi. Mun pitää järjestää kissoille hoitaja juhannukseksi ennen kuin uskallan ilmottautua Ratareiteen. Enkä Lahteenkaan ole vielä ilmonnut. Säästetään jotain vielä myöhemmäksi...

Heinäkuun meinaan idlata ja treenata. Pitää ehkä käydä vähän matkailemassa pitkin kotimaata ja patikoimassa ainakin Evossa. Kisakentille palaan sitten elokuussa, kun vuorossa on kauden päätavoite eli meikäläisen eka (ja varmaan myös vika) triathlonin puolimatka eli Tahko Triathlon. Sinne olen siis tekemässä Supersuunnistajastakin triathlonistia. Keljuttaa jo valmiiksi, että luultavasti häviän hänelle, vaikka hän meinaakin lähteä matkaan maastopyörällä. Hän kuitenkin juoksee niin paljon kovempaa kuin minä, että en usko pystyväni uimaan ja polkemaan karkuun. Tämän hetken aikabudjettini on 5h 50 min, mutta saatan säätää aikaa kesän ja fillarikauden alettua. Mulla ei oikeasti ole hajuakaan, kuinka kovaa pääsen nyt, kun mulla on fillarissa aerobarit. Tahkolle ilmottauduin jo viime syksynä, kun seuran kautta sai alennusta.

Viime vuoden multisportia Vihdissä
Kisakausi viimeistellään vielä syyskuun 27. aamutuimaan, kun starttaamme X-Kaatoon. Tuo pimeä, märkä ja synkkä kisa alkaa olla meidän tiimillemme jo perinne. Suosittelen kisaa kyllä kaikille otsalampun omistajille. On se vaan eri lystiä startata aamuviideltä. :D

Vaikka koetankin olla ahnehtimatta tuon enempää kisoja kesääni, niin vähän tekisi mieli lähteä myös Zombie runille. Lisäksi Supersuunnistaja yrittää houkutella minua Bodom trailin tirriäismatkalle. Myös Giro d'Espoo vähän kutkuttelee, mutta luulen olevani edellisen päivän Maastomittelöistä niin död, että en taida jaksaa tänä vuonna osallistua sinne. Mutta saas nähdä. Olen tunnetusti loistava takinkääntäjä näissä asioissa. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti