lauantai 29. maaliskuuta 2014

Tarviin kilsoja!

Totesin tässä itselleni pariinkin otteeseen viime viikkojen aikana, että mulle kertyy kestävyysurheilijaksi vähän vähänlaisesti noita kestävyyslajitreenitunteja ja -kilsoja. Viime aikoina on tullut lähinnä uitua ja vähän spinnailtua. Ja nyt niitä kilsoja pitäisi suorastaan ahmia, koska kisakauteen on vielä aikaa. Minä olen kuitenkin vain bodaillut ja kiipeillyt seinille. Mutta asia korjaantuu nyt! Korjaaminen aloitettiin heti tänään ihanassa kevätsäässä, kun kävimme Supersuunnistajan kanssa polkemassa Espoon rantamaratonin reittiä.

Maratoni ei ole kulkenut tästä, mutta minäpä olen.
Kilsoja kertyi yli 42, vaikka emme käyneet edes Otaniemessä. Poikkesimme reitiltä pariin otteeseen poluille ja hauskemmille hiekkateille, niin siinähän sitä matkaa kertyi. Lopussa alkoi jo tuntua reisissä, niin ehkä tämä oli kesän ekaksi pidemmäksi lenkiksi ihan tarpeeksi pitkä. Polut olivat jo ihan sulia ja sen verran kuivia, että polkeminen oli minunkin tasoiselleni maastopyöräilijälle ihan helppoa. Muutamalla varjoisemmalla hiekkatien pätkällä oli vielä jäätä, ja supersuunnistaja kellahti kerran. Minä en, mikä onkin aika harvinaista!

Tässä taas kiltisti reitillä eli Rantaraitilla

Koska mä en aio juosta enempää kuin sen verran, että tuntuma pysyy, niin mun pitää kerätä kilometrini nyt nimenomaan pyörällä. Työmatka mulla on nykyään enää naurettavat 2 km, joten siitä ei ilman kiertoreittiä treenillisesti iloa ole. Harkitsen kuitenkin niiden kiertoreittien ajamista, koska aamuisin ja töiden jälkeen on valoisaa. Huomenna ajattelin polkea Mäkelänrinteeseen uintitreeneihin, kun Supersuunnistaja vie auton lähtiessään rogainingiin. Siitä kertyy kilsoja 10 kappaletta suuntaansa. Mennessä ajattelin polkea rauhallisesti ja takaisin sitten kovempaa ja vaikka kiertäen, jos paukkuja on polskimisen jälkeen jäljellä. Ensi viikolla ajattelin mennä ulkoiluttamaan vihdoin maantiepyörääni ja harjoittelemaan aerobarien käyttöä käytännössä, kun supersuunnistaja lähtee Pohjanmaalle. Hänen kanssaan tykkään polkea maasturilla, kun hänellä ei (vielä) omaa maantiekiituria ole.

Mulla oli suunnitelmissa ilmottautua nyt viikonloppuna ainakin osaan kesän kisoista, mutta nyt en kyllä jaksa. Koetan jaksaa huomenna - ja jos ei puhti ritä vielä maksamiseen, niin kerron suunnitelmistani edes teille. Suunnitelmat kun ovat kuitenkin selvillä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti