lauantai 23. kesäkuuta 2012

Modailua ja treeniä

Koska kaikki viimeaikaiset postaukseni ovat olleet vain tunnisteella treenit, niin päätin jakaa sen lajeittain. Eli nyt on listattuna erikseen, kun hölötän salista, pyöräilystä, uinnista, juoksusta jne. Koetin merkata postaukset niin, että jos olen kirjoitellut aiheesta vähän enemmän kuin vain "tiistaina kävin lenkillä", niin silloin olen tägännyt postauksen.

Sitten voisin tägäillä tätäkin postausta ja kertoa, mitä olen tehnyt tällä viikolla. Olin tiistaina Sodankylästä palatessani pahasti univajeinen, mutta jotenkin onnistuin raahaamaan persaukseni keskiviikkona aamusalille. Olen ruvennut tekemään saliohjelmaani kiertoharjoitteluna. En viitsi varata 5-6 paikkaa kerralla, joten teen toistot 2-3 liikkeen pattereissa. Se sujuu ihan kivasti, kun aamulla salilla ei ole mikään ryysis. Keskiviikkona patterit eli vuorotellen tehtävät liikkeet olivat seuraavanlaiset:
  • kyykky (3x15x30 kg) ja kulmasoutu (2x25x7 kg)
  • 1 jalan prässi (2x15x53 kg), vinopena käsipainoilla (2x25x7 kg), torture twist (3x30s)
  • ylätalja (2x25x30 kg), etuheilautus kahvakuulalla (2x30), selät (2x20)
25 toistoa virpoessa pitää olla tosi pienet painot, ettei ala hapottaa. Alussa virvontapainojen valitseminen oli tosi vaikeaa, kun oli taas tottunut tekemään lyhyitä sarjoja.

Tänään salilla oli niin tyhjää, että tein koko höskän samassa patterissa. En jaksanut virpoa 25 toistoa, niin tein 3x15 ja loppuun vielä kympit isommilla painoilla. Ja lämmittelyksi ketkuttelin 30 min crossarilla. Liikkeet olivat:
  • kyykky 3x15x35 kg + 10x50 kg
  • kulmasoutu 15x8 kg, 2x15x9 kg, 10x12 kg
  • pystypunnerrus 3x15x7 kg, 10x9 kg
  • torture twist 3x30s, 1x45s
  • ylätalja 3x15x30 kg, 10x50 kg
Aluksi olin ihan innoissani, kun sain olla salilla yksin. Sitten sinne tuli kaksi äijää, jotka saattoivat olla jostain Balkanilta (ei sillä sinänsä ole väliä, mutta saattaapi tuo seikka selittää käytöstä). Toinen (nuorempi, hoikempi ja komeampi) näytti treenaavan kohtalaisen systemaattisesti (tosin hyvin vähän aikaa), mutta toinen (lyhyt, vanha ja ällö) kokeili muutamaa laitetta ja lähinnä keskittyi tuijottamaan minua. Siis hän ei vilkuillut mitenkään vaivihkaa vaan TUIJOTTI aina kun ei tehnyt jotain eli lähes koko ajan. Ja minä en edes yleensä huomaa, jos joku minua katselee, mutta tuo käytös oli niin häiritsevää, että ei sitä voinut olla huomaamatta. Harmi, kun en ymmärtänyt albaniaa tai mitä lie herrat puhuivatkaan. Ei voinut olla ajattelematta, että mahdettiinkohan siinä keskustelussa kommentoida minun ulkoisia avujani. YÄKS!

Torstaina ja perjantaina kävin fillaroimassa, koska ehdin Sodankylän keikan aikana tipahtaa kilometrikisassa joukkueemme kahdeksanneksi. Nyt ole taas viides, mutta tiedän, että osa muista on polkenut jussina minua enemmän. Olisin minäkin tänään mennyt polkemaan, mutta alkoi sataa ennen kuin minä ehdin täysin toipua eilisestä. Ja ihan niin paljoa ei kiinnostanut, että olisin sateeseen lähtenyt. Maantiefillarissa kun ei ole edes lokasuojia. Huomenna pitäisi sataa vähemmän, niin koetan kyetä lenkille. Lenkit olivat 32,5km ja 47,5 km ja keskinopeudet 23,8 km/h ja 23,7 km/h.

Espanja voitti. Nyt voi mennä nukkumaan. Vähän keljuttaa, kun tuli juhlimisen takia missattua Saksan voitto. Koska Saksahan on paras. Onneksi se pelaa vielä välierät ja finaalin. Ja voittaa ne.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti