perjantai 15. helmikuuta 2013

Ohjuksissa on eroa

Olin tällä viikolla kahdessa hyvin erilaisessa spinningissä.

Keskiviikkona olin 75 minsan maratontunnilla, jota veti yksi suosikkiohjaajistani. Pinjalla on varsin jees musamaku, ja hän on aina kauhean pirteä ja innostava - ja vetää rankkoja tunteja. Olin tosi puhki ja tööt tunnin jälkeen - tosin olihan se pitkä tuntikin. Yli tunnin, haha.

Tänään aamulla olin taas 30 min aamuspinussa, jota veti Anssi Kelaa (!!) soittava Jessica. Aamuspinuissa on musta aina musa liian hiljaisella ja meno liian nössöä. Ehkä muut eivät ole klo 7 hereillä ja iskussa, mutta mä voisin vetä ihan täböä. Viime viikolla aamussa tuurasi Janni-niminen tyttönen, joka soitti musaa lujaa ja veti Jessicaa hurjempaa menoa. Ja soitti Rammsteinia, minkä aikana meitsi oli ihan liekeissä ja huiteli vauhtikestävyysalueella.

Mene sinä puistoon. Tai Nummelaan. Tai Mikan faijan
Bemmuun. Mutta älä tule mun spinusalille!

Mä kyllä pidän Jessicasta; hän vetää esim. tosi hyvää kuntonyrkkeilyä ja on muutenkin mukava. Mutta se Anssi Kela... Ja tosiaan enemmän aamuspinuja vetäneet Miia ja Jessica mun mielestä vähän nössöilevät niiden aamutuntien kanssa. Kaikki tuuraajat ovat vetäneet aina kovempia tunteja - samanlaisia kuin iltaisin. Eli väitän, että aamuisin ohjaajat valitsevat tilulilumpaa musaa ja kannustavat vähemmän tykittelemään. mutta mun mielestä sille ei ole tarvetta, koska spinussa on se hyvä puoli, että aina voi vetää oman päivän kunnon mukaan. Mun mielestä on vain helpompaa himmailla kuin tykitellä itsekseen. Koetin kyllä tänään laittaa hurjia vastuksia, mutta ei se paljoa auttanut, kun Milla hei sun tarttis muuttuu. Ja muutenkin tauot ja alkuverkka olivat liian pitkiä. Mä ainakin lämpenin ja palauduin jo paljon lyhyemmässä ajassa.  Ja kun se aamutunti on nykyään vain 30 min (ennen se oli 45 min), niin siinähän voisi tykittää vaikka millaisia hapotusmäkiä! tai antaa niihin edes mahdollisuus.

Keskiviikkona mun keskisyke oli 151 ja tänään alle 130. Eli musiikilla ON tosi paljon väliä spinussa. Samoin sillä, kuinka ohjaaja osaa innostaa vääntämään vielä vähän lisää vastusta (tosin siihenkin vaikuttaa se musa - Rammsteinilla mennään vaan lujempaa kuin sillä Anssi Kelalla).

Mutta joo. Ei mulla oikeesti mitään asiaa ollut. Paitsi että en tykkää Anssi Kelasta. Ensi viikolla en mene perjantaina Jessican aamuspinuun, vaan pelkästään salille. Kelatkaas sitä!

Kuva Iltalehti.

3 kommenttia:

  1. Eikös se aamun spinning ole kalenterissakin termillä "kevytspin" tai jotain sinnepäin? Kait se löysäily kuuluu konseptiin ja tuuraajat eivät vaan noudata formaattia.

    Ja pahoittelut tällaisesta yllärikommentista, tunnistinpahan vaan nimistä mistä paikasta on kyse :)

    VastaaPoista
  2. Musalla on paljon väliä kaikessa urheilussa. Hakkaan itteni aina iha puhki säkkiin kun kanukkiohjaaja soittaa Rage Against the Machinea mutta generic teknohumppa ei ollenkaa skulaa nii hyvin.

    VastaaPoista
  3. Monty: Joo, onhan se. Jotenkin musta tuntuu, että niissäkin on vaan eroa ohjaajien mukaan. Tai sitten aamuun kevytspinut ovat vieläkin keveämpiä kuin iltojen. Tai kolmas vaihtoehsto on, että mulla on nykyään vaan niin suunnattoman kova kunto, ettei kevytspin tunnu enää missään. Mä kun en oo pitkään aikaan käynyt iltaisin kevyttunneilla.

    Ja yllärikommentit on varsin jees.

    Anna: Näinhän se menee. Teknohumppa sopii spinuun oikein hyvin. :)

    VastaaPoista