torstai 10. toukokuuta 2012

Lapcream-testiryhmässä

Olen lukenut Halon blogia jo tammikuusta, kun löysin sen googlatessani smoothie-paastoa. Hannamari kyseli taannoin halukkaita detox-testiryhmään, ja minä ilmottauduin.

Halusin ensisijaisesti kokeilla koivuntuhkauutetta, koska personal rainerini uskoo kovasti pH-diettiin, mutta minun syljestä mitattu pH:ni ei ole juurikaan mihinkään heilahtanut, vaikka olen siistinyt ruokavaliotani jo viime heinäkuusta lähtien. Siksi olen itse kovin agnostinen asian suhteen. Ja koivuntuhkauutteen pitäisi emäksisöidä kehoa, joten halusin kokeilla, onko sillä vaikutusta. 

Minä kuitenkin eettisenä semivegenä syön aniharvoin lihaa, olen jättänyt sokerit tosi vähille ja viljan ja maitotuotteidenkin käyttöni on välillä tosi vähäistä ja aina vähintäänkin kohtuullista. Siksi luulisi, että en olisi näin hapan, kuin vaan koko ajan olen. PT sanoo, että sylkeni pysyy happamana, koska urheilen niin paljon ja siksi käytän koko ajan emäsvarastoni pois. Minä haluaisin nähdä sen päivän, kun se pH oikeasti muuttuu.

Olenhan minä tässä heinäkuun jälkeen kyllä laihtunut, joten sinänsä ideologia toimii. Jos tuo koivuntuhkauute toimisi, niin saattaisinpa laihtua lisää. Mä en vaan jaksa uskoa tuohon emästasapainon muuttumiseen. Ainakaan ennen kuin näen.


Lisäksi koivuntuhkauutteen pitäisi vahvistaa luustoa, mikä on toki aina hyvä asia. Jos se vahvistaisi luuston lisäksi myös vaikka rustoja, niin sehän sopisi mulle ja mun leikatuille polville vallan mainiosti.

Tarjouduin myös kokeilemaan siankärsämötippoja. Minulla kuitenkin on persauksissa ja takareisissä vielä selluliittia, joihin ajattelin voivani tippoja testata. Tosin ilokseni eilen ja tänään aamulla peilasin, että ei sitä ole enää läheskään niin paljon kuin ennen. En kyllä ottanut kuvaa. Olisi varmaan pitänyt.

Lisäksi minä kuitenkin  ramppaan vaa'alla joka tapauksessa, joten voin sitten samalla tutkailla, miten siankärsämötipat poistavat nestekertymiä. Niin ne ainakin lupaavat tehdä. Sitten niiden pitäisi myös auttaa lihaskipuihin. Siksi minä lupasin myös treenata kuin pieni elukka ja hankkia niitä erilaisia lihaskipuja. Mitä sitä nyt ei ihminen tekisi tieteen hyväksi. :)

Sain sitten postissa molemmat litkut. Toinen niistä oli vähän vuotanut kirjekuoreen ja kastellut ohjelaput, mutta sain leviteltyä ne kuivumaan rikkomatta niitä. Tänään olen toista päivää detox-kuurilla. Muuten olen kyllä syönyt niin kuin ennenkin. Otin tänään jopa jälkkäriä lounaalla. Eli mikään superdetox nyt ei ainakaan vielä ole päällä.

Mutta eilisestä fillarilenkistä ei ainakaan tullut lihaskipuja. Joko minä olen tosi hyvässä kunnossa tai siankärsämötipat toimivat. pH-arvoani en itse asiassa muista nyt. Muistan vaan aina sen vihreän sävyn, minkä liuska saa. Voisikin koettaa huomenna aamulla muistaa mitata pH:n ja kirjata sen jopa ylös. Noin niinku lähtötasoksi.


Kittaan litkuja nyt viitisen viikkoa ja raportoin Hannamarille (ja samalla toki myös teille) parin viikon välein. Stay tuned.

5 kommenttia:

  1. Miten noita siis käytetään? Sekotetaan smuuthieen vai pelkiltään?

    VastaaPoista
  2. Sekoitetaan veteen. Veden (tai osan siitä) voi toki sekoittaa sitten smoothieenkin. Mä en ole huomannut, että noi maistuisi juuri miltään. Litraan (tai reiluun, mulla on käytössä kannu) sekoitetaan 1 rkl koivu-uutetta ja 8 tippaa siankärsämöuutetta. En tiedä, saako noi sekoittaa samaan litraan, mutta ei sitä kiellettykään. Ja vatsassahan ne menee joka tapauksessa sekaisin.

    Ja sen kannullisen vettä mä käytän smoothieen, otan sen kanssa aamunapit ja kaadan loput juomapulloon ja otan mukaan töihin.

    VastaaPoista
  3. Lainaus täältä: http://www.fredericpatenaude.com/blog/?p=1942
    ---8<---
    Your body and your blood maintain a stable PH that *never changes significantly* no matter what you eat or drink! Therefore you cannot make your body “acidic” or “alkaline” by eating a certain food or avoiding certain foods. In fact, if your blood’s PH changed significantly it would mean *very bad news* for your health, it would mean your body did not have enough mineral reserves to buffer the change and bring yourself back to neutral.
    ---8<---

    Joten ihan hyvä, että sun mitattu PH ei oo muuttunu!

    VastaaPoista
  4. Mä mittaan syljen pH:ta, en veren. Ja syljen pH:n pitäisi muuttua merkittävämmin kuin veren. Veren pH ei muutukaan significantly. Sitä ne pH-tyypit ei kai oo väittämässäkään.

    Ja mä en siis itse ole mitenkään vakuuttunut tuosta pH:n muuttumisesta. Siitä olen, että olen laihtunut, kun olen ko. dietin oppeja noudattanut. Se riittää mulle.

    Mä voin koettaa penkoa jotain linkkejä tuosta pH-jutusta lisää, kunhan kerkiän. Jukka aina hokee mulle, että se on tieteellisesti todistettua. Nii lúulis jotain artikkeleita löytyvän.

    Älkää kuitenkaan pidätelkö hengitystä, että ehtisin / jaksaisin lukea niitä juttuja ihan lähiaikoina.

    VastaaPoista
  5. Haiskahtaa kokonaisuudessaan aika homeopatialta, mutta jos se toimii, niin mikäs siinä. Saattaahan olla, että logiikka ei ehkä ole kunnossa, mutta toimii jostain muusta syystä. (Esim ABC-dietti ei toimi siksi, että syöt ekana päivänä vain appelsiineja ja tokana vain banaaneja, vaan siksi että ylipäänsä syö vähemmän.) Ja jos toi on keino päästä siihen "muuhun syyhyn", niin good for you. :)

    Netin mukaan muuten siankärsämö vaikuttaa suonikohjuihin kylpyinä tai kääreinä, sisäisesti käytettynä se taas auttaa ruoansulatushäiriöihin, flunssaan, korkeaan verenpaineeseen... ja vaihdevuosioireisiin. :)

    VastaaPoista