lauantai 20. helmikuuta 2016

Supersuunnistaja vastaa kysymyksiin minusta

Tänään piti mennä Winter Cross Runiin Nuuksioon, mutta kisa peruttiin. Päätin sitten pitää lepopäivän, koska pari viikkoa sitten alkanut yskäni ei ole vieläkään lähtenyt kokonaan. Ja nilkkakin tuli eilen vähän kipeäksi, kun unohdin pohjalliset kengistä.

Koska minulla ei ole mitään urheilullista kerottavaa, niin ajattelin kirjoittaa vaihteeksi höpöpostauksen. Ainakin Jaanaba ja Soile tekivät viime vuoden puolella hauskan jutun aiheella, mies vastaa kysymyksiin vaimosta. Minä olen ollut koko ajan aikeissa matkia - vaikka en olekaan mikään vaimo, vaan tyttöystävä. Ja nyt vihdoin sain aikaiseksi. Ja pakko sanoa, että Supersuunnistaja mietti vastauksia ihailtavan kauan. Hän oikein harkitsi, että voisko jotain vastata (ellei vastaus ollut helppo).

Mun kommentit vastauksiin ovat kursiivilla.

Aloitetaan kuvitus Kiintiö-Unskilla, joka pitää olla tasapuolisuuden
nimissä (myöhemmin tulee näet kuva Miisusta)

1. Jos tyttöystäväsi katsoo telkkaria, mikä siellä todennäköisesti pyörii?

Tosi-TV:tä. Tää oli helppo.

Kyllä mä muutakin katson, mutta joo, tykkään aika paljon tosi-tv.stä. tai tykkäsin syksyllä. Nyt ei mene oikein mitään hyvää.

2. Minkä kastikkeen hän valitsee salaattiinsa?

Tää ei sitten ollutkaan niin helppo. Mitä sä aina otat Subilla? Oliko se majoneesiton chilikastike? Sanotaan niin.

Subilla mä otan kyllä majoneesillista chilikastiketta, mutta en ehkä laittaisi sitä salaattiini. Mun kastikevalintani kyllä vaihtelevat paljon. Kastiketta pitää vain olla reippaasti. Olen suuri kastikkeiden ystävä.

3. Mikä on hänen inhokkiruokansa?

Onnetonta lihaa.

Tää oli hyvä vastaus. Onnettomalla tarkoitetaan tässä yhteydessä tehotuotettua riistolihaa. Tehotuotettu jauhemaksa olisi maunkin puolesta aika yök.

4. Menette ulos illalliselle ja drinkeille, mitä hän tilaa?

Juotko sä edes drinkkejä? Olisitkohan sä joskus tilannut margaritan? Sanon sen. Sä söisit varmaan jonkun risoton.

Kyllä, kultaseni, juon drinkkejä ainakin drinkkibaareissa. Silloin sanoisin baarimikolle varmaan, että tee mulle joku pitkä ja raikas drinksu. Mansikkamargarita on hyvä. Tavallista margaritaa en muista juoneeni ainakaan pitkään aikaan. Ravintolassa alkudrinkiksi ottaisin varmaan jotain tarjoilijan suosittelemaa. Ja pääryoka voisi olla hyvinkin risotto, koska se on aika usein kasvisvaihtoehtona. Ja hyvä risotto on tosi hyvää.

5. Mikä on tyttöystäväsi kengänkoko?

42.

Kyllä. Joissain kengissä voi mennä myös 41, mutta jalkani on niin levinnyt, että taitaa se nykyään 42 olla. Ja lenkkareissa koko on jopa isompi.

6. Jos hän keräilisi jotain, mitä se luultavasti olisi?

Et sä nyt varmaan rupeaisi kissoja keräilemään. Varmaan polkupyöriä.

Hahaa! Mullekin tuli mieleen ekana kissat. Mutta en mä varmaan yli viittä kissaa haluaisi kerralla. Keräilin ennen, kun matkustelin enemmän, Itä-Euroopan maita ja maita ja pääkaupunkeja kaikissa aakkosissa. Ja olen myös juonut oluita aakkosjärjestyksessä. Sekin oli varmaan jonkinlaista keräilyä. Polkupyöriä en kyllä voisi keräillä keräilymielessä, mutta pari käyttöpyörää kyllä kelpaisi lisää (cyclo, TT-pyörä ja läski tulivat nyt ekana mieleen).

7. Mitä tyttöystäväsi voisi syödä päivittäin kyllästymättä?

Sä oot joskus kyllästynyt suklaaseen,joten se se ei voi olla. Sanon vanhoja autoja.

Vanhat autot ovat kyllä hyviä karkkeja. Itselleni tuli ekana mieleen jätski. Mutta kai noillekin voisi käydä kuten suklaalle, jos tarpeeksi mussuttaisi. Onneksi suklaakyllästyminen meni parissa päivässä ohi. :D


8. Minkälaista musiikkia hän kuuntelee?

Ysäriä.

Muunmuassa kyllä. Ysäristä tykkään eniten dancejyystöstä. Guns 'n' Roses ym. ysärirokki ei iske niinkään. Matti Airaksinen ja Parasta ennen on kyllä paras radio-ohjelma tässä maassa.

9. Minkälaisista elokuvista hän pitää?

Sellaisista, missä on Chewbacca.

No joo, mutta tykkään mä muunkinlaisista. Star Wars on kyllä kestosuosikki. Meillä on Supersuunnistajan kanssa hyvin samanlainen leffamaku, mikä on kivaa.

10. Minkä väriset silmät hänellä on?

Ruskeat.

Oikein!

11. Kuka on hänen paras ystävänsä?

Miisu ja Unski.

Minä kyllä väittäisin, että se on herra Supersuunnistaja.

Ystäväiseni Ääsääs ei pääse liikkeelle, kun
Miisukka tuli osoittamaan ystävyyttään. Mulla
on parahaillaan itsellä sama tilanne päällä.

12. Asia, jota usein teet, josta hän ei pidä?

Mumisen.

Kyllä! Jos puhutaan, niin puhutaan ääneen. :)

13. Missä hän on syntynyt?

Helsingissä.

Tämäkin pitää paikkansa. Naistenklinikalla, jos halutaan olla tarkkoja.

14. Jos leipoisit hänelle synttärikakun, millainen se olisi?

Eeva Kolun kakku. Tää on tehty. :)

Kyllä! Mulla on maailman kiltein poikaystävä! Ja hyvää oli! Resepti löytyy täältä.

Teh synttärikakku kertaa kaksi

15. Minkä parissa hän mielellään viettää useita tunteja?

Polkupyöräilyn.

Tämä on ihan totta. Pyöräilyyn menee kaikista lajeista eniten aikaa.

16. Mitä hän osaa erityisen hyvin?

Kädentaitoa vaativat hommat.

Kitos, kultaseni. Minä olen tosiaan meillä se, joka käyttelee poraa ja ruuvaria. Ääsääs googlaa ohjeet.

17. Mikä on oudointa ruokaa, mistä hän pitää?

Ehkä se on tää tän päivän ruoka.

Hahaa! Olen tekemässä tänään moussakaa, ja Supersuunnistaja ei oikein tiedä, mitä se on.

18. Mitä kolmea asiaa hän kantaa aina mukanaan?

Kännykkää, huulirasvaa ja vesipulloa.

Huulirasva ja vesipullo unoohtuvat harmillisen usein, mutta olisivat kyllä hyvät aina mukana. Sanoisin, että lompsa ja avaimet ovat useammin mukana.

19. Mikä saa hänet ärsyyntymään?

Mumiseminen.

Joo, tämäkin. Eniten kierroksia mä kyllä vedän mielestäni siitä, jos joku on epäreilu tai syyttää jotakuta syytöntä jostain (varsinkin jos se syytön olen minä).

20. Entäs piristymään?

Punaviini.

Ainakin punaviini saa mut usein hyvälle tuulelle. Joskus se saattaa kyllä väsyttää piristämisen sijaan.

Hyvän ruoan kanssa pukku on kyllä iloinen asia.
Kuvassa on viime syksyinen rogauksen jälkeen
nautittu hirvipaisti - ja punkkua tottakai

21. Ketä julkisuuden henkilöä hän ihailee?

Kaisa Lehtosta.

Joo! Ja toista Kaisaa eli Mäkäräistä myös!

22. Millainen hän on tyttöystävänä?

Joustava, itsenäinen ja luotettava.

Sepäs oli nätisti sanottu. Juuri tuollainen haluaisinkin olla.

Tähän väliin sopii taannoin Salmisaaressa tekemäni taideteos
23. Milloin hän tapasi vanhempasi?

Toukokuussa 2013. Mentiin Vårsprettetiin.

Juurikin näin. Kumpikaan meistä ei jaksanut tarkistaa päivämäärää, mutta tarina suunnistuskisasta on blogissa.

24. Mikä on hänen uusin villityksensä?

Kai se on rogaining.

Minä sanoisin, että se on masters-uinti, vaikka se ei ole vielä eskaloitunutkaan kilpailemiseksi. Mutta on rogauksessakin nyt kova pöhinä päällä.

25. Millainen on hänen kotilookinsa?

Verkkarit.

Aika usein kyllä. Kotona pitää käyttää kotivaatteita, etteivät kunnon vaatteet kulu, sotkeennu tai täyty kissankarvoista.

Nyt kissa hyppäsi pöydälle! Olen vapaa siirtmään sohvalle! Hyvää viikonloppua kaikille!

2 kommenttia:

  1. Trevlig läsning! Du kan svara på samma frågor om pojkvännen! säger Märta

    VastaaPoista