maanantai 20. toukokuuta 2013

Viikon vierähdys

Taas on tullut useamman päivän postaustauko. Se ei johdu siitä, etteikö olisi tullut tehtyä mitään, vaan olen päinvastoin tohotellut ympäriinsä sellaisella tahdilla, etten ole ehtinyt kirjoitella. Intensiteetti ei ole ollut kovin hurjaa, ja viikon teema onkin ollut enemmän tekniikka.

Maanantaina alkoi HelTrin juoksukoulu, missä mua ja kymmenkunta muuta entistä tai tulevaa triathlonlupausta juoksemaan opettaa Runner’s Highn ehta nylkky. Viime maanantaina oli sijaisope, mutta tänään pitäisi tulla vakkariope. Ensin lämpättiin, sitten juostiin koordinaatiojuttuja, jotka toki lämppäsivät lisää ja sitten kipiteltiin vetoja. Lopussa vielä verkattiin ja tehtiin vähän klajinomaista lihaskuntoa. Mun lauantaista hitusen jumitteleva polveni haittasi vähän kanta pebaan –juoksussa, mutta muuten toi oli oikein sopivaa palautteluohjelmaa. Pirkkolassa oli parkkis aivan täynnä, koska siellä oli samaan aikaan myös kuntorastit. Sellaisille pitäisi ehtiä taas jossain välissä itsekin ennen Jukolaa.

Tiistaina piti mennä kiipeilemään crossfittaaja M:n kanssa, mutta homma piti kiireiden takia perua. Mä menin sitten pyöräilemään palauttelevan 31 km lenkin. Koetin ottaa alkuviikon rennosti, vaikka mulla olikin aika palautunut olo jo. Poljin Bodom-järvelle ja sen ympäri. Jatkossa voisin ihan vakavissanio harkita, että ajaisin ensin fillari auton takakontissa liikennevalojen tuolle puolen. Sen verran taas sai valoihin pysähdellä. Ja se vajaan 10 km siirtymä landelle on kuitenkin aina pois siitä nautinnollisesta fillaroinnista, kun sen tekee pyörällä. Poljin lyhyillä hihoilla. Kesä! Kesä! Kesä!

Keskiviikkona minäkin ehdin vihdoin mukaan edellisellä viikolla alkaneeseen aikuisten yleisurheilukouluun. Edellisellä viikolla olin matkalla Pohjanmaalle, kun muut opetelivat juoksemaan satasta. Viime viikolla treenattiin pituushyppyä. Polvi ei kamalasti tykännyt hyppelystä, ja sainkin kiskoa pari päivää tulehduskipulääkkeitä keskiviikon jälkeen. Meidän ope on Mika Järvinen, joka valmensi mua jo joskus 90-luvun puolivälissä Mäkelänrinteen urheilulukiossa – ja muisti mut vielä. :) Tällä viikolla työnnetään kuulaa. Jee! Mä tykkään heittolajeista.

Torstaina kävin uimassa aamulla 1,7 km. Vihdoin mulla on sopivan kokoiset lättärit, ja vetelinkin pullarilla niiden kanssa ja ilman 400 m kumpaakin. Voisko aina uida ilman jalkoja? :) Se on niin paljon helpompaa, kun tarvitsee keskittyä vain käsien oikeaan liikerataan. Mun potku on muutenkin aika tehoton...

Illalla menin hierojalle, ja Mika taas haukkui mun jalkoja pökkelöiksi. Hän myös naureskeli, että nyt hän voi runnoa mua ihan surutta, kun mun jalat olivat multisportin jäljiltä jo ihan mustelmilla – ei kukaan huomaa, jos hän tekee niitä pari lisää. Eli vaikka mulla oli ihan palautunut olo, niin olivathan ne jalkapoloiset ihan jumissa viikonlopun jäljiltä. Ja tulihan niitä mustelmia.

Perjantai oli lepopäivä. Lauantai ja sunnuntai kuluivat vetten päällä, kun me menimme supersuunnistajan kanssa melontakurssille Vuosaaren Natura Vivaan. Opena oli toi tyyppi, ja se oli tosi kiva ja hyvä ope. Mulla on melonnasta kuviakin, joten ajattelin turinoida siitä enemmän ihan omassa postauksessaan.

Huomenna olisi ohjelmassa HelTri cupin duathlon, ja ajattelin sen jälkeen korkata avovesiuintikauden Kuusijärvessä. Mitenköhän mahtaa duathlon sujua, kun en ole mitenkään liikaa yhdistelmätreenejä tehnyt... No, en mä ole sijoituksille missään nimessä pääsemässä, ja jokainen osallistuja saa yhden pisteen. Ensi viikolla on tiistaina cupin ensimmäinen rykäsy eli kokonainen sprintti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti