sunnuntai 20. tammikuuta 2019

41 vuotta = 41 kierrosta

Täytän tänään 41 vuotta. Kun viime vuonna vietin tasakymppejä hurjilla spinningbileillä, niin tänä vuonna juhlat olivat huomattavasti pienimuotoisemmat: menimme Supersuunnistajan kanssa Esport Areenalle juoksemaan.

Kierroksella 26

Minä päätin juosta yhden kierroksen per ikävuosi. Areenan kierros on sisäradalla 390,04 m ja toisen ja kolmannen radan viivalla juostessa matka on 400 m. Minä juoksin ensimmäiset 40 kierrosta sisäradalla ja viimeisen kierroksen kolmannella. Näin matkaksi tuli melkein tasan 16 km. Supersuunnistaja juoksi alussa kovempaa, mutta viihdytti minua viimeiset 10 kierrosta, kun minua alkoi sattua vähän joka paikkaan.

Takasuoralla

Areenan alusta on tosi kova, joten polveni olivat vähän kovilla. Lisäksi jalkani olivat vähän tukossa eilisestä punttiksesta, joten joku ihastuttava hermopinne kiusasi lenkin loppupuolella. Mutta tulipahan tehtyä. Olen nukkunut päikkärit miesten 15 km hiihdon ja naisten ampumahiihdon yhteislähdön välissä ja jalkateriä vähän kolottaa. Mutta nyt hieman jo lepäiltyäni tuntuu kyllä siltä, että tämä pöljyys pitää tehdä joskus uudelleenkin.

Kierrosajat


Pelkäsin, etten osaa laskea, joten panin kelloni laskemaan puolestani. Eli painelin itselleni kierrosaikoja joka kierroksella. Koska sain täten nätisti kierrosajat talteen, päätin exportata ne Garminista ja tehdä kaikkien iloksi kauniin käppyrän. Korkeammat kierrosajat ovat niiltä kierroksilta, kun olen pitänyt juomatauon. Ja lopussa otin tietysti loppukirin.

Kokonaisuudessaan aikaa meni 1 tunti 49 minuuttia ja 6 sekuntia. Eli loppukiri olisi pitänyt aloittaa vähän aikaisemmin. ;)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti